It's the final countdown

Geplaatst toen ik in Kaapstad (Zuid-Afrika) was op 2011-03-30 20:54:12
Zoals in het vorige berichtje al kort genoemd ging ik zondag de tafelberg beklimmen met 4 brazilianen. Om kwart over 7 was iedereen klaar en namen we de taxi naar de tafelberg. We gingen bij Platteklip Gorge omhoog(er zijn 5 route's). Eerst liepen we nog in de schaduw maar al snel kwam de zon te voor schijn en werd het erg zwaar. Na een uur en 3 kwartier waren we eindelijk boven en gingen even snel naar het restaurant om meer water te kopen. We besloten namelijk nog een lange wandeling over de berg zelf te maken in plaats van met de lift na beneden te gaan. Na ruim 3 uur zigzaggend over de berg te hebben gelopen en geklommen kwamen we aan bij een groot meer. We namen een lange pauze pootjebadend in het meer; zwemmen leek ons niet gezond in het stilstaande water. Daarna liepen we richting de 'uitgang' naar Camps Bay aan de andere kant van de berg van waar we omhoog gekomen waren. Na ruim een half uur kon dan onze klim naar beneden beginnen. Halverwege ging ik vol door me enkel waardoor ik nu, 3 dagen later, nog mank loop. Maar na ruim 1,5 uur bereikten we Camps Bay en doken meteen de supermarkt in voor water en eten. Half 5 waren we thuis maar de dag bleek nog lang niet voorbij te zijn. Het was Miquel's laatste dag dus 's avonds hadden we eerst een groot feest en gingen daarna terug naar Camps Bay om uit te gaan. Cafe Caprice was vol dus we gingen naar de 'St. Yves Beach Club' en dat leverde uiteindelijk een fantastische avond op.

Na minder dan 4 uur slaap ging de wekker voor school weer en na school hebben we lekker op het strand in Camps Bay rondgehangen. Rond 6 uur werd het bewolkt en fris en dat was het dinsdag in de ochtend ook nog. Toen het dinsdag opklaarde gingen we nog even de stad in en 's nachts is er iemand vol door zijn bed gezakt. Vandaag, woensdag, is de slechtste dag tot nu toe. Het miezerde of regende de hele dag dus we gingen naar school maar naar de bioscoop in het Waterfront. Een bioscoop kaartje hier is 2 euro, evenduur als mijn bak popcorn. Toen we weer thuis waren hebben we spelletjes gedaan op het whiteboard en ben ik begonnen met mijn kamer opruimen, was hard nodig.

Morgen staat er niks op het programma en overmorgen ga ik dan weer naar huis. Om half 4 wordt ik opgepikt bij het studentenhuis en naar het vliegveld gebracht. Na een 9 uur durende vlucht moet ik 3,5 uur in Dubai wachten en vlieg vervolgens naar Dusseldorf waar ik om 13:35 dan eindelijk land. Ik heb nu ook wel weer zin om naar huis te gaan. Als het goed is heb ik al bijna een baantje dus hopelijk kan ik snel beginnen. Tijdens mijn verblijf op het natuurreservaat heb ik ook allemaal video's gemaakt. Ik ga hier als ik thuis ben 1, hopelijk, mooie video van maken en hoop deze binnen 2 weken op de site te hebben staan. Dus kijk dan zeker nog een keer! Het was leuk en fijn om elke keer jullie berichtjes te lezen, bedankt!

Bijgevoegde foto's:

Foto Foto Foto
De groep waarmee we Lion's head beklommen(eerste dag)
Foto momentje halverwege de tafelberg
Klimmen
Uitzicht op Camps Bay
In de club
Foto Foto Foto
Whiteboard spelletjes in de huiskamer
Mijn klas met leraar(foto werkt alleen als je erop klikt)
Aankondiging van Santiago
Geplaatst in Reisverslag | 7 reactie(s):
frank en hetty(2011-03-30 21:23:52):
Wat heb jij een schitterende dingen meegemaakt! Weer een hele ervaring rijker. Het zal best wel wennen worden als je weer in Nederland bent. We wensen je een goede reis terug.
Miep(2011-03-30 21:34:39):
Hoi David, Wat een prachtige foto's zijn dit ook weer. Ik heb het erg leuk gevonden om jouw belevenissen op deze manier te mogen volgen en al die mooie foto's te zien. Ik wens je een heel goede terugreis toe en een fijne thuiskomst. Groetjes, ook van Henk, Miep
bobo(2011-03-31 08:14:01):
Hoi Baas. Die kiekjes die je maakt blijven mooi joh. Die ene foto waar jij een kindje op je arm draagt vindt je moeder zooo gaaf. Hier kan ze naar blijven kijken! Je had haar trouwens goed verwend op haar birthday en dat "tante" Igna toch zo leuk over haar schrijft! Baas ben wel erg blij dat je weet naar huis komt hoor. Niemand hier die meer met mij stoeit en mij verwent met kluifjes! Je vader wordt wat onrustig, loopt met verfkwasten door het huis en roept maar "als ik het maar af krijg!".(jij schijnt te weten wat hij bedoelt) Klopt het dat als je thuiskomt meteen naar de wedstrijd Grschap - NAC gaat? Dus dat wordt nog geen "tafelbergwandeling" met mij in de Kruisbergsebossen? Nou ja zondag dan misschien. Baas ik wens je een goeie reis naar huis....tot zaterdag in Dusseldorf!! Poot Bo.
Anneli(2011-03-31 16:04:55):
Hi David, Ik wens je een goede reis terug, het was erg leuk al je belevenissen zo te volgen. Je verblijf tussen de wilde beesten vond ik prachtig. Aangezien ik in mijn jeugd ook zo tussen de wilde dieren heb gewoond, sprak het me erg aan. Groetjes.
Akkie en Els(2011-03-31 22:33:02):
Dag David, Een goede terugreis en een fijne thuiskomst toegewenst! Groetjes, Akkie en Els.
Godelieve(2011-04-01 11:45:35):
Nou David , het zit er bijna op. Volgens mij heb je het fantastisch gehad!Het was super om je verhalen steeds te lezen, je schrijft trouwens erg leuk! Een héle goede reis toegewenst en wat zullen Bo and friends blíj zijn om je te zien. Dikke groet maar weer van Go en zo.
Cecil en Igna(2011-04-01 22:37:42):
Je bent bielie! Ons is bly dat jy weer na Nederland kom.Baie sterkte met die lang reis. Dit gaan bakgat hier. Die temperatuur word Saterdag spesiaal vir 'n dag aangepas aan jou terugkoms. Totsiens!

Plaats een reactie

Naam:
E-mail:
*Wordt niet op de site weergegeven
Tekst:
Captcha

Ik ben terug over

Op dit moment ben ik in

Vlag Kaart
Doetinchem, Nederland

Blijf op de hoogte

Geef je e-mailadres op en ontvang automatisch bericht als er een nieuw verslag is geplaatst!

Laatste 5 berichten

Laatste 5 reacties

Valid XHTML 1.1 Valide CSS!