I'm loving it

Geplaatst toen ik in Kaapstad (Zuid-Afrika) was op 2011-03-18 15:02:24
De dagen hier vliegen voorbij. Er blijft amper tijd over om even rustig te zitten en een berichtje te typen voor mijn site maar ik moet jullie toch op de hoogte houden! De laatste keer dat ik schreef, zaterdag middag, was 6 dagen geleden! Ik heb hier al heel veel mensen ontmoet; in mijn studentenhuis leven 2 argentijnen, een braziliaanse, een spanjaard, een zuid-koreaan, een noord-koreaan, 2 japanners en een chinees. Het is verplicht om engels te spreken maar er word ook regelmatig portugees en chinees gesproken. Zaterdag avond ben ik met de argentijnen en braziliaanse de stad in gegaan. We gingen naar een 21+ club maar de portier, die ik mijn rijbewijs in zijn handen had gedrukt, liet me gelukkig gewoon naar binnen. We maakten het niet te laat want de volgende ochtend zouden we Lion's head(669 meter hoog) gaan beklimmen. Met z'n vijfen namen we om 7 uur al de minibus; onderaan de berg ontmoette we 4 duitse meisjes. Aan het begin van de klim was er nog een fatsoenlijk pad maar al snel werden het rotsen en moesten we klimmen. Na een uur en een kwartier bereikten we de top. Het eerste kwartier was het helder maar daarna zaten we vol in een wolk en konden we Kaapstad niet eens meer zien. Gelukkig werd het snel weer helder en maakten we nog snel wat foto's voordat we weer naar beneden gingen. De berg af was nog een stuk lastig dan berg op. We namen de taxi naar Long Street(1 van de gezelligste straten in Kaapstad) en genoten van een heerlijke lunch. We liepen over een afrikaanse markt en vervolgens nog een half uur terug naar ons huis. Het was ondertussen een gekkenhuis in Kaapstad: De grootste wielrenwedstrijd van de wereld werd hier in de stad gehouden. Maar de terrasjes breidde zich uit tot de straat en er werd meer bier gedronken dan gefietst.

Maandag ochtend was dan me eerste schooldag! Toen ik zaterdag aankwam had ik een toets gekregen die ik maandag ochtend moest inleveren. Samen met een gesprekje van 5 minuten bepaalden ze het niveau Engels dat ik zou krijgen; upper intimidiate. In mijn klas zitten 2 duitse meisjes, 2 brazilianen, een turk en iemand uit Angola. School begint om 9 uur en ik heb tot en met 1 uur elke keer 50 minuten les en dan 10 minuten pauze. De eerste 2 lessen zijn grammatica en de andere 2 vaardigheden(lezen en spreken). De school is tegenover het studentenhuis dus ik hoef niet vroeg op. School organiseert ook elke dag een uitstapje waarvoor je je tegen betaling kan opgeven. Maandag heb ik meteen de city tour gedaan. We reden Signal Hill op, bezochten het kasteel dat midden in Kaapstad is, het parlement, kerken, de stranden en alle wijken in Kaapstad met een leuke gids. Dinsdag zijn we na school naar het strand gegaan en 's avonds uitgegaan met amerikanen. Woensdag het waterfront bezocht; een groot gebied met allemaal winkels, evenementen en bioscopen. Ik denk dat het voor het grootste deel speciaal voor de touristen is gemaakt en je daar niet echt meerhet gevoel dat je in Afrika bent. 's avonds zijn we nog even de stad in gegaan en de volgende dag wilde ik naar Robben Island. Bijna iedereen was er wel al geweest dus ik ging alleen. Ik had verwacht dat we met een klein bootje zouden gaan maar op deze boot konden honderden mensen. Na een klein halfuurtje kwamen we dan aan. We werden per bus rondgereden en stapten elke keer op bijzondere punten uit en kregen uitgebreide informatie van mensen die op het eiland gevangen hebben gezeten. Criminelen maar ook zwarten die geen paspoort konden tonen werden naar het eiland getransporteerd en daar voor jaren opgesloten. Het was erg indrukwekkend om te horen hoe zwarten gediscrimineerd werden en bijvoorbeeld de verschillen in maaltijden te zien. Zeker als je je realiseert dat het er zo aan toe ging tot 1991 (toen de laatste politieke gevangene werd vrijgelaten) en in 1996 werden de laatste criminelen over geplaatst naar andere gevangenissen.

Donderdag avond gingen we de stad in en ontmoette ik iemand die het como meer, daar waar we elke jaar op vakantie gaan, op haar duimpje kent. Ze is half Iers, half Schots, geboren in Zuid-Afrika en studeert Italiaanse taal en cultuur aan de universiteit van Kaapstad. Het is erg leuk en interessant om iedereen van al over de wereld te ontmoeten en allerlei overeenkomsten te hebben. Nou ik heb het erg naar mijn zin dus! Ik heb om half 5 op het strand afgesloten dus ik sluit nu af. Vanavond organiseert school een grote braai!

Ik heb in de 5 weken dat ik bij de cheetah's was geen 1 foto gestuurd van het huis terwijl ik dat wel belooft was. Dus in de eerste rij foto's nog even het woonhuis en mijn eigen huisje en de jonge hyena! Ik mis ze wel hoor!

Bijgevoegde foto's:

Foto Foto Foto
Het woonhuis op het cheetah project
Mijn huisje
Jonge hyena
Mijn vliegtuig naar Kaapstad
Lion's head
Ik met de 2 argentijnen en spaanse en duitse
Foto Foto Foto
De laatste klim voor de top
Uitzicht op het centrum
Signal Hill met aan de linker kant de wijk Sea point en rechts het centrum
Sea point
Sea point in de wolken
Ik boven op Lion's head
Het parlement
Eekhoorn!
Greenpoint stadium
Poort van Robben Island
Kaapstad gezien vanaf Robben Island(11 km)
De gevangenis
De cel van Nelson Mandela
Geplaatst in Reisverslag | 8 reactie(s):
Esmee(2011-03-18 15:25:33):
Zo, dat zijn nog eens andere foto's! De foto's van de dieren hebben wat, maar de foto's van de toeristische trekpleisters zien er ook super gaaf uit! Nu moet er natuurlijk ook nog een foto van je kamer in Kaapstad komen he ;) Eet vanavond smakelijk @ de BBQ. Dikke kus,
Cecil en Igna(2011-03-18 15:53:38):
Leuk te lezen dat je leuke contacten hebt en veel van Kaapstad kan zien ook al studeer je Engels!Je hebt het ook hier weer erg druk, maar nu met hele andere dingen. De braai zo op je bord ipv eerst het vlees vangen en verwerken. Wij zijn een paar dagen in Limburg, ook mooi hoor!Stjuus!
Miep(2011-03-18 16:57:27):
Dat is wel een heel andere wereld dan tussen de wilde dieren zitten. Maar ook erg leuk om zo veel mensen met verschillende nationaliteiten te ontmoeten. Dadelijk heb je op verschillende plekken van de wereld mensen waar je naar toe kunt. Gaaf man. En je engels wordt op deze manier ook mooi bijgespijkerd. Geniet er nog van David. Groetjes, ook van Henk, Miep
ans(2011-03-18 18:07:50):
Heee David, dat is even geleden dat ik geschreven heb, we zijn heerlijk op wintersport geweest. Wat leuk om te lezen hoe je dagen er nu uitzien. Wel heel anders hè? Zal best even wennen zijn voor je. Toch heel bijzonder dat je nu in contact komt met zoveel jongeren met verschillende andere nationaliteiten. Wat een ervaringen doe je op. Fijn dat je zo geniet. Groetjes André en Ans
Paul Teunissen(2011-03-18 21:49:20):
Hallo David, Het is een voorrecht om op zo'n jonge leeftijd zoveel ervaring op te kunnen doen. Wij blijven je volgen en genieten mee. Renate en Paul
bobo(2011-03-19 12:37:33):
Hoi Baas Dat is lang geleden dat ik wat van je hoorde! Dus je hebt afscheid genomen van de beessies daar en woont nu in Kaapstad. Ik vond de foto van je huisje in Steytlerville wel heel erg gaaf hoor! Zou daar best een tijdje met je willen wonen en wat dollen met sunshine! Je gaat je nu met het engels bezig houden? Je had trouwens mooie foto's gestuurd Prachtig die uitzichten vanaf Lion's head! Ben best jaloers op je...zo elke dag lakker naar de "beach" met een stel mensen, beetje chillen daar, veel bekijken en lekker stappen met een "mengelmoes" van mensen! En ik hier maar een beetje in m'n mand liggen!!! Baas enjoy!!! Poot van mij.
Anneli(2011-03-20 13:36:13):
Hoi David, leuk om weer een verslagje van je te lezen. Je hebt het goed gezien: Kaapstad is voor de toeristen.......... Pas goed op jezelf, Anneli
Akkie en Els(2011-03-22 12:14:40):
Nog maar elf dagen en dan ben je alweer thuis! Geniet nog van de laatste anderhalve week daar en we zijn benieuwd naar alle verhalen als je weer in Doetinchem bent. Heel veel groetjes, Akkie en Els.

Plaats een reactie

Naam:
E-mail:
*Wordt niet op de site weergegeven
Tekst:
Captcha

Ik ben terug over

Op dit moment ben ik in

Vlag Kaart
Doetinchem, Nederland

Blijf op de hoogte

Geef je e-mailadres op en ontvang automatisch bericht als er een nieuw verslag is geplaatst!

Laatste 5 berichten

Laatste 5 reacties

Valid XHTML 1.1 Valide CSS!